مقاله چگونگی فرآوری محتوای فرهنگ دفاع مقدس متناسب با درج در کتب درسی
نام فایل:چگونگی فراوری محتوای فرهنگ دفاع مقدس متناسب بادرج در کتب درسی تعداد صفحات:17 فرمت فایل:ورد
چکیده
دفاع مقدس هشت سالهء ملت ایران دارای شأن و قدری است که باید جایگاهی مناسب در فرهنگ و تاریخ کشور داشته باشد. دفاع مقدس هشت سالهء ملت ایران دارای شأن و قدری است که باید جایگاهی مناسب در فرهنگ و تاریخ کشور داشته باشد. درک محتوای فرهنگ دفاع مقدس و فراوری آن و ثبت آن در کتب درسی، رسالت سنگین آموزش و پرورش است.فرهنگ دفاع مقدس آیینه هویت ملی و دینی ایرانیان است.
مقدمه
در زندگی بشر، منازعه و همکاری همواره همزاد و همپای یکدیگر حضور دارند. زمانی که صلح در روابط انسانها، ملتها و دولتها به خطر میافتد، سعی میشود از طریق مذکرات سیاسی، یعنی گفتوگوی دیپلماتیک، چانهزنی و دادن امتیازاتی در قبال گرفتن امتیازات دیگر موضوع حل و فصل و ضمن تأمین منافع دو طرف، از ادامة خشونت و درگیری جلوگیری شود؛ اتفاقی که در اوایل دهة 80، بین دو دولت ایران و عراق رخ نداد، بلکه به دلایل همسویی منافع امریکا و عراق، جنگی به دولت نوپای جمهوری اسلامی ایران و مردم آسیب دیده از جریانهای انقلاب اسلامی تحمیل شد.
مقاله معلم و تربیت دانش آموز تراز شهید حججی
نام فایل:معلم وتربیت دانش اموز تراز شهید شهید حججی تعداد صفحات:28 فرمت فایل:ورد
مقدمه
همانگونه که واقفیم در آیات و روایات و همچنین در دیدگاه اندیشمندان اسلامی نقش معلم بهعنوان الگوی اخلاق در امر آموزش مطرح شده و جایگاه ویژهای دارد. نقش معلم جلوهای خاص دارد و این بهدلیل ارتباط نزدیک و رودررویی است که معلم در جریان آموزش با شاگردان برقرار میسازد. معلم تنها یک آموزگار برای انتقال معلومات علمی و دانش نیست بلکه الگویی بانفوذ است که نمیتواند نسبت به اصول اخلاقی خویش بیتفاوت باشد، چون محدودهی اخلاقیاتش فراتر از خود اوست و در واقع اخلاق و عمل معلم در جریان آموزش به مراتب بیشتر از سخن و کلامش بر شاگردان اثر خواهد داشت. از همین رو، در بسیاری از موارد شاگردان در شخصیتپذیری خود نقش معلم را بسیار مؤثر میدانند. این مهم تا جایی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صراحت از صلاحیت و شایستگی های معلمی هم صحبت به میان آمده است.همانگونه که واقفیم در آیات و روایات و همچنین در دیدگاه اندیشمندان اسلامی نقش معلم بهعنوان الگوی اخلاق در امر آموزش مطرح شده و جایگاه ویژهای دارد. نقش معلم جلوهای خاص دارد و این بهدلیل ارتباط نزدیک و رودررویی است
مقاله معلم و تربیت دانش آموز تراز شهید حججی
نام فایل:معلم وتربیت دانش اموز تراز شهید شهید حججی تعداد صفحات:28 فرمت فایل:ورد
مقدمه
همانگونه که واقفیم در آیات و روایات و همچنین در دیدگاه اندیشمندان اسلامی نقش معلم بهعنوان الگوی اخلاق در امر آموزش مطرح شده و جایگاه ویژهای دارد. نقش معلم جلوهای خاص دارد و این بهدلیل ارتباط نزدیک و رودررویی است که معلم در جریان آموزش با شاگردان برقرار میسازد. معلم تنها یک آموزگار برای انتقال معلومات علمی و دانش نیست بلکه الگویی بانفوذ است که نمیتواند نسبت به اصول اخلاقی خویش بیتفاوت باشد، چون محدودهی اخلاقیاتش فراتر از خود اوست و در واقع اخلاق و عمل معلم در جریان آموزش به مراتب بیشتر از سخن و کلامش بر شاگردان اثر خواهد داشت. از همین رو، در بسیاری از موارد شاگردان در شخصیتپذیری خود نقش معلم را بسیار مؤثر میدانند. این مهم تا جایی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صراحت از صلاحیت و شایستگی های معلمی هم صحبت به میان آمده است.همانگونه که واقفیم در آیات و روایات و همچنین در دیدگاه اندیشمندان اسلامی نقش معلم بهعنوان الگوی اخلاق در امر آموزش مطرح شده و جایگاه ویژهای دارد. نقش معلم جلوهای خاص دارد و این بهدلیل ارتباط نزدیک و رودررویی است
مقاله معلم و تربیت دانش آموز تراز شهید حججی
نام فایل:معلم وتربیت دانش اموز تراز شهید شهید حججی تعداد صفحات:28 فرمت فایل:ورد
مقدمه
همانگونه که واقفیم در آیات و روایات و همچنین در دیدگاه اندیشمندان اسلامی نقش معلم بهعنوان الگوی اخلاق در امر آموزش مطرح شده و جایگاه ویژهای دارد. نقش معلم جلوهای خاص دارد و این بهدلیل ارتباط نزدیک و رودررویی است که معلم در جریان آموزش با شاگردان برقرار میسازد. معلم تنها یک آموزگار برای انتقال معلومات علمی و دانش نیست بلکه الگویی بانفوذ است که نمیتواند نسبت به اصول اخلاقی خویش بیتفاوت باشد، چون محدودهی اخلاقیاتش فراتر از خود اوست و در واقع اخلاق و عمل معلم در جریان آموزش به مراتب بیشتر از سخن و کلامش بر شاگردان اثر خواهد داشت. از همین رو، در بسیاری از موارد شاگردان در شخصیتپذیری خود نقش معلم را بسیار مؤثر میدانند. این مهم تا جایی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صراحت از صلاحیت و شایستگی های معلمی هم صحبت به میان آمده است.همانگونه که واقفیم در آیات و روایات و همچنین در دیدگاه اندیشمندان اسلامی نقش معلم بهعنوان الگوی اخلاق در امر آموزش مطرح شده و جایگاه ویژهای دارد. نقش معلم جلوهای خاص دارد و این بهدلیل ارتباط نزدیک و رودررویی است
مقاله نقش تربیتی سبک زندگی خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس
عنوان فایل:نقش تربیتی سبک زندگی خانواده در تربیت نوجوانان دفاع مقدس تعداد صفحات:30 فرمت فایل:ورد
مقدمه
خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که فرد در آن پا به عرصه زندگی میگذارد و اولین پایههای تربیت و تعلیم در آن گذارده میشود. وجود محبت و عاطفه در خانواده رمز سعادت و خوشبختی انسان است و کلید بسیاری از مشکلات و راه جلب احترام و رعایت حقوق دیگران است. عاطفه، عشق و محبت به فرزندان، میتواند اراده متزلزل و روح آشفته آنان را درمان کند و آنان را به زندگی سعادتمند و موفق امیدوار سازد. لذا برای تربیت و پرورش درست فرزندان، باید محیطی ایجاد کرد که در آن درگیری و اختلافی نباشد. محبت و صداقت، ایمان و عشق به خوبیها، صمیمیت، وحدت و اتحاد میتواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.
نقش خانواده و سبک زندگی در خانواده در بسیاری از فعالیت های اجتماعی کودکان و نوجوانان می تواند تاثیر گزار باشد .در رابطه با مشارکت نوجوانان در دفاع مقدس نیز همین امر باعث شده بود که خانواده بتوانند نقش موثری را ایفا نمایند. همسران و مادران رزمندگان و به خصوص مادران شهیدان دفاع مقدس نه تنها مانع از اعزام شوهران و فرزندان خودشان به مناطق عملیاتی نشدهاند بلکه بهترین یاوران و مربیان برای آنها بودهاند. آنان در غیاب همسران خود بهترین سرپرست خانواده بوده و به زیباترین شکل خانه را اداره کرده .